انواع جادوگران

سلام بفرمایید ادامه

1- اصیل زاده(خون خالص) به جادوگرانی گفته می‌شود که هم پدر و هم مادرشان جادوگر بوده و از خانوادگان اصل و نسب دار دنیای جادوگری باشند. جادوگران و ساحرانی مانند هری پاتر،رونالد ویزلی ،دراکو مالفوی ،لونا لاوگود، نویل لانگ باتم، از جمله اصیل زادگان می‌باشند.


2- دورگه(نیمه خالص) به جادوگرانی گفته می‌شود که یکی از والدینش جادوگر و از جامعه ی جادوگری باشد و دیگری مشنگ باشد. یعنی انسان عادی و بدون نشانی از جادوگری. سوروس اسنیپ که در مدرسه علوم و فنون جادوگری هاگوارتز سابقه ی تدریس دروس معجون سازی و دفاع در برابر جادوی سیاه را داشت و همچنین سابقه ی مدیریت هاگوارتز را نیز داشت یه جادوگر دورگه بود. از مادر جادوگر و پدری مشنگ.


3- ماگل زاده(مشنگ تبار) به جادوگرانی گفته می‌شود که والدین‌شان هیچ یک جادوگر نیستند. آن ها خون جادوگری را از یکی از اقوام جادوگر خود به ارث می‌برند. در جامعه ی جادوگری به مشنگ تبار ها اهانت های زیادی می‌شود. اما بسیاری از آنان بهترین جادوگران بوده اند. برای مثال هرماینی گرنجر یک ماگل زاده بود اما یکی از با استعداد ترین جادوگران هاگوارتز بود و شاگردی نمونه در این مدرسه بود.


4- خائن به اصل و نسب. به اصیل زادگانی گفته میشود که با وجود اصالت با مشنگ ها رفت و آمد دارند و سرگرم معاشرت با آنان هستند. برای مثال جامعه جادوگری خانواده دوست داشتنی ویزلی را خائن به اصل و نسب می‌دانستند. زیرا آرتور ویزلی با خانواده گرنجر و دیگر مشنگ ها معاشرت می‌کرد. اما برعکس این خیانت نیست. بلکه وفق داده شدن است!


5- فشفشه(اسکویب) به کسانی گفته می‌شود که از خانواده جادوگران اند. اما جادوگر نیستند .این افراد برخلاف خانواده خویش استعدادی در این زمینه ندارند و معمولا به جامعه جادوگری راه داده نمی‌شوند. خانم فیگ همسایه هری پاتر در دنیای ماگل ها و آرگوس فیلچ، مستخدم مدرسه علوم و فنون جادوگری هاگوارتز دو نمونه از اسکویب های دنیای جادوگری هستند.